Přestože v současné době najdete na internetu množství firem, které nabízejí řešení na tvorbu vašeho e-shopu, existuje několik zásadních rad ještě před jeho spuštěním.
• Prvním krokem je výběr vhodného názvu pro váš obchod. Nemusí to být název vaší firmy. Měl by být krátký, jednoduchý, originální. A hlavně lehce zapamatovatelný. Určitě je potřeba zkontrolovat jeho doménovou dostupnost a zjistit, jestli se už stejným názvem někdo nezaregistroval. Současně s hledáním vhodného názvu si zkuste udělat rychlou analýzu současného trhu. Hlavně konkurence. Zjistěte, jaké názvy a klíčová slova používají a porovnejte jejich ceny a služby se svými.
• Určitě si přejete, aby váš e-shop byl bezpečný a spolehlivý. Použít můžete systém s otevřeným kódem, nebo e-shop na pronájem či si ho nechejte vyřešit na míru. Pro začátek je řešení pronájmem nejvýhodnější. Nízké počáteční náklady vám umožní vytvořit stabilní a bezpečný obchod, s kvalitní technickou podporou. Využít můžete až sto denního zkušebního provoz. Po čase, vzhledem k přibývajícím zákazníkům, můžete přejít na e-shop řešený na vaši míru.
• Důležitou a nezanedbatelnou je grafická podoba vašeho nového internetového obchodu. Kvalitně zpracované označení usnadní novým zákazníkům lepší orientaci na vašich stránkách. A urychlí jejich nákupy. Zohlednit je třeba fakt, že většina návštěvníků přichází do e-shopu přes mobilní telefony.
• Na dobrou SEO reklamu vašeho podnikání na internetu je rovněž třeba myslet dříve, než začnete e-shop plnit. Cílem vyhledávače SEO je dostat pomocí klíčových slov a frází váš obchod na první pozice v Google.
• Pro každý e-shop je nejdůležitější, aby neustále rostl. Získáním prvních zákazníků práce na něm nekonči, ale začíná. Je potřeba přidávat další marketingové aktivity. Například sociální sítě, cenové porovnávače, videa a blogy. Pro každý e-shop je vhodný jiný přístup, podle zákazníků, pro které je obchod určený. Soustavným poznáváním dokážete uspokojit jejich potřeby a vytvoříte z nich vlastní a stabilní klientelu.