Obchodovat se dá skutečně mnoha různými způsoby. A kdo si pro sebe vybere ten nejlepší a poradí si s ním, může si na sebe skvěle vydělat a pak si úměrně tomu i žít. Jenže co ti, kteří si dobře nevyberou, a i když by pak také chtěli spokojeně žít, nemohou, protože si na sebe svým byznysem nevydělají? Ti mají na výběr vlastně jenom mezi žádoucími změnami a bankrotem. Což platí samozřejmě i pro obchodníky provozující svůj byznys přes internet.
Když prostě někdo chce, může si pořídit třeba svůj e-shop, tedy internetový obchod. Zařídí si k tomuto účelu vhodný web, na kterém něco nabídne lidem klidně i z celého světa, a potom už musí jenom doufat, že o to bude zájem. Jenže takový zájem nemusí být vždy dostatečný, ba může se stát, že zájemci docela chybí. Internetový obchod nemusí mít prostě takovou návštěvnost, jakou by potřeboval, aby se uživil, a pak se jím nedá vytvořit potřebný zisk.
A jak se pak zachraňuje takový internetový obchod? Logicky tak, že se mu ona postrádaná návštěvnost zajistí. A to zpravidla tím nejrozumnějším řešením, jímž je optimalizace pro internetové vyhledávače. S pomocí této, tedy SEO, se totiž dají i zdánlivě zcela zapomenutému webu noví návštěvníci a potenciální zákazníci sehnat. A to ať už je určena SEO pro Eshop-rychle nebo má jít třeba o SEO pro Drupal. Ať už je prostě internetový obchod vytvořen na jakékoliv platformě, je možné mu optimalizací pomoci. Ta mu totiž zajistí lepší postavení v internetových vyhledávačích, a jak ví každý aspoň trochu zasvěcený jedinec, je právě pozice ve vyhledávačích rozhodujícím faktorem. Co je v nich hned na ráně, to uživatele internetu zaujme, na rozdíl od toho ztraceného v záplavě jiných nabídek.
Díky optimalizaci prostě získá každý internetový obchod větší množství zákazníků, kteří v něm doufejme utratí tolik peněz, aby se vyplatilo v takovém podnikání pokračovat.